Resto VanHarte en Albert Heijn brengen buurtbewoners samen voor week tegen de eenzaamheid. 
Resto VanHarte en Albert Heijn brengen buurtbewoners samen voor week tegen de eenzaamheid. 

Resto VanHarte en Albert Heijn brengen buurtbewoners samen voor week tegen de eenzaamheid. 

De week tegen de eenzaamheid gaat vanaf 26 september weer van start. In deze week werken Resto VanHarte en Albert Heijn opnieuw samen om buurtbewoners met elkaar te verbinden. Ze organiseren diners op ongeveer 45 locaties door het hele land. Albert Heijn sponsort de boodschappen voor de sfeervolle diners.  

De diners worden georganiseerd voor iedereen die zich eenzaam voelt. De woordvoerder Mack Labacci van de locaties Rotterdam, Dordrecht en Capelle aan den IJsel zegt hierover “Wij zijn voor iedereen. Het maakt niet uit wat je afkomst is, hoe oud je bent of van wie je houdt”. Tijdens de diners kunnen mensen die eenzaam zijn contact leggen met anderen. Ze zijn welkom bij meerdere diners. En kunnen zo met verschillende mensen contact leggen. Daarnaast geeft Mack Labacci aan “je ziet aan anderen niet dat ze alleen zijn, ze lopen niet rond met een sticker waar ‘ik ben eenzaam’ op staat”.  

Naast het sponsoren van de benodigdheden voor de diners zorgt Albert Heijn ook voor de nodige reclame in de winkels. In de winkels van Albert Heijn worden ook kant en klare pakken tomatensoep verkocht. Voor elk verkocht vers pakket tomatensoep van Resto VanHarte, doneert Albert Heijn €0,50 aan Resto VanHarte. Deze actie loopt van 23 september tot 6 oktober.  

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *