Mbo- en Hbo-studies gaan steeds meer hand in hand doordat ze in dezelfde creatieve branches en stageplekken terechtkomen. Hierdoor moeten ze ook samenwerken en worden dus de Mbo- en Hbo-studies dus steeds nauwer genomen in de creatieve sectoren.
“In de praktijk zie ik weinig verschil in de Mbo’ers en Hbo’ers in de creatieve sector.” Zegt Pim Leutholff, docent mediavormgeving, stagebegeleider en examinator op het CIBAP, over dit onderwerp.
“In de creatieve sector gaat het om gevoel voor kleur, vorm, esthetiek en conceptmatig kunnen denken. Daarbij is het ook noodzakelijk dat computer skills die nodig zijn om in deze sector productief te zijn. In de praktijk blijkt dat er vrij weinig onderscheid is tussen MBO- en HBO-studenten in Medialand. Er wordt dus ook prima samengewerkt, blijkt in de praktijk. Tijdens het bezoeken van stagebedrijven gaan MBO- en HBO studenten vaak hand-in-hand. En kunnen heel goed van elkaar leren. MBO-studenten zijn vaak wat praktischer ingesteld, en HBO-studenten weten vaak beter raad met het doen van onderzoek.”