Nog altijd is er veel vertraging op treinen die via Meppel gaan, daardoor raken de reizigers kostbare tijd kwijt. Station Meppel is de enige trein verbinding die het noorden met het midden van het land verbind. Terwijl het station maar 3 sporen heeft liggen. Als er dus een trein met vertraging over station Meppel gaat, dan heeft dat gevolgen voor al het treinverkeer over Meppel dat werd gemeld door Danou Veenhof in het nieuwsbericht van RTV Drenthe. Er is al een oplossing op bedacht, maar het volledige bedrag van 70 miljoen euro wat ervoor nodig is word nog niet toegekend.
Wekelijks ontstaat er 9 uur dat de treinen vertraagd zijn of helemaal niet rijden. Dat komt vooral, doordat er maar 3 perrons liggen terwijl er veel treinverkeer langs komt. De oplossing daarvoor is een vierde perron en er is daar ook 35 miljoen euro voor toegekend door de Kamercommissie voor infrastructuur en waterstaat. Helaas is dat niet genoeg om alle vertragingen te verhelpen. Er is nog eens 40 tot 45 miljoen nodig om tunnels te verbouwen of op te heffen, vermeld RTV Drenthe. ‘wanneer dit bedrag word geïnvesteerd is nog onduidelijk’, zegt Danou Veenhof (Regiodirecteur ProRail).
Er word al gewerkt aan het plan van een vierde perron, maar het kan nog lang duren, voordat het volledige bedrag is toegekend en alle vertragingen zijn opgelost.