AMSTERDAM – Pink Ribbon lanceert voor borstkankermaand oktober een campagne genaamd “Draag bij aan Hoop”. De campagne gaat op 27 september van start en zet in op de verkoop van de Pink Ribbon armband. Een deel van de opbrengst gaat naar borstkankeronderzoek.
Jaarlijks verkoopt Pink Ribbon een nieuwe armband. Dit jaar heeft Pink Ribbon ambassadeur Quinty Trustfull de armband ontworpen als eerbetoon aan haar moeder, die bijna twintig jaar geleden overleed aan borstkanker. De opbrengst gaat onder andere naar wetenschappelijk onderzoek over kanker en erfelijkheid.
De armband is volgens Linda Sumner, woordvoerder van Pink Ribbon, zo succesvol dat hij tijdelijk uitverkocht was. “Iedereen was verbaasd over hoe snel de armband was verkocht. Het is voor ons natuurlijk hartverwarmend om te zien dat zoveel mensen hem tot nu toe gekocht hebben.” Het exacte aantal verkochte armbanden is niet bekend, maar het gaat in ieder geval om tienduizenden exemplaren. Sinds 16 oktober is de armband weer verkrijgbaar.
De verkoop van de armband wordt gestimuleerd doormiddel van een film en advertenties. Pink Ribbon hoopt met de reclamecampagne zoveel mogelijk mensen te bereiken.
Volgens Sumner is het dit jaar extra belangrijk dat de campagne een groot aantal mensen bereikt, omdat Pink Ribbon 20 jaar bestaat. “Tegelijkertijd is twintig jaar eigenlijk geen mijlpaal die je wil vieren, het liefst wil je jezelf helemaal kunnen opheffen. Maar we zien helaas nog dat bijna 16.000 vrouwen de diagnose borstkanker krijgen en dat er 3000 aan overlijden per jaar.”
Afbeelding bron: Pexels -Anna Tarazevich
Vet tof artikel weer Thirze 🔥🔥🔥🔥🔥