Woordvoerder Koninklijke Horeca Nederland: “agressiviteit in horeca niet nieuw, de aandacht ervoor wel”
Woordvoerder Koninklijke Horeca Nederland: “agressiviteit in horeca niet nieuw, de aandacht ervoor wel”

Woordvoerder Koninklijke Horeca Nederland: “agressiviteit in horeca niet nieuw, de aandacht ervoor wel”

Zwolle – De Koninklijke Horeca Nederland heeft verschillende maatregelen bedacht om meer aandacht aan het probleem ‘agressie in de horeca’ te besteden. Uitschelden, seksueel overschrijdende opmerkingen of zelfs fysiek geweld in horecazaken blijft namelijk een probleem. Uit onderzoek van EenVandaag blijkt dat 34% van de mensen die wel eens uitgaat slachtoffer is geworden van uitgaansgeweld.

Een woordvoerder van de Koninklijke Horeca Nederland (KHN) meldt dat de agressiviteit binnen de horeca niet nieuw is, maar er wel meer aandacht aan wordt besteed. Een van de meest opvallende maatregelen is de KVU, de kwaliteitsmeter Veilig Uitgaan. Hierbij werken horeca, politie en de gemeente samen om de kwaliteit van het uitgaansgebied te verbeteren.

Lokale partijen werken hierin samen, via duidelijke afspraken, om problemen in hun regio op te lossen. Ze signaleren knelpunten en bepalen samen wat voor maatregelen getroffen gaan worden. Dit is vernieuwend, eerdere overleggen over Veilig Uitgaan waren vaak veel vergaderen weinig actie. De KVU staat juist voor zo min mogelijk praten, maar juist doen, staat op de website van de KHN. Ook kunnen leden van de KHN (horecaeigenaars) regelmatig trainingen volgen over omgaan met ongewenst gedrag en agressie en bijvoorbeeld psychologische belasting. 

Foto: Pixabay

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *