ENSCHEDE – De military is de plek voor paardenfans maar de laatste paar jaar wordt er veel gebruik van gemaakt om reclame te maken. De populaire paardenrace wordt niet alleen bezocht door veel paardenfans, maar ook door jongeren. Door het grote aantal bezoekers is de military volgens verkoper Philip Willemsen: ‘een ideale plek om reclame te maken.’
Door de groei die de paardenrace heeft gemaakt over de jaren heen, komen er steeds meer mensen. Ook steeds meer mensen hebben belang bij een reclame-stand. Ieder jaar zijn er meer dan 100 standhouders. Philip Willemsen staat onder andere met zijn stand op de military. Met zijn stand proberen Philip en zijn collega’s bij mensen interesse te kweken voor hun elektrische auto’s.
Philip Willemsen: ‘Ja, aan de ene kant een stukje branding en aan de andere kant te kijken of we mensen geïnteresseerd kunnen krijgen om wat meer te weten, om proefritten te maken en uiteindelijk op verkoop over te gaan.’
Met maar liefst 80% van de zakelijke bezoekers die specifiek naar de military komen om te netwerken, heeft dit evenement een ongetwijfelde positie ontvangen als een van de meest gezaghebbende zakelijke gelegenheden. Jaarlijks verwelkomt de military meer dan 20.000 zakelijke relaties, bestuurders en politici als eregasten, die te gast zijn bij meer dan 100 sponsoren. Dit indrukwekkende aantal bevestigt de reputatie van de military als een topbestemming voor het bedrijfsleven, waar zakelijke kansen en netwerkmogelijkheden in overmaat aanwezig zijn.
De verkoop gaat niet altijd goed, vaak is de verkoop afhankelijk van het weer. Bij harde regen zullen mensen minder snel een rondje maken bij de stands, bij mooi weer is de kans daarop groter. Suzanne Pronk is verkoopster van Dubarry, dit jaar op de military geeft ze aan: ‘We hebben weleens betere jaren gehad, als de zon schijnt is het natuurlijk voor ons iets minder.’ Zo verschilt de onderlinge verkoop veel. Het risico op een slechte verkoop blijft bestaan, maar toch zie je elk jaar veel verkoopstands op de military.