ZWOLLE-Door het op donderdag aangekondigde shirts van FC Barcelona met het logo van The Rolling Stones erop ziet het ernaar uit dat de shirt verkoop van Barcelona erg gaat stijgen. Want extra aandacht leidt tot enorm extra verkoop, vertelt sportmarketeer Frank van den Wall Bake.
Verder vertelt van den Wall Bake “dat het voor clubs interessant is om speciale uitdrukking te maken, omdat jeugdige fans die shirts graag willen kopen.” Overal zijn mensen te zien die Barcelona-shirts dragen. Een deel van deze mensen koopt het nieuwe speciale shirt wanneer het te koop wordt aangeboden. Het shirts zal gedragen worden tegen Real Madrid.
Barcelona is niet de enige die voor gelegenheden een speciaal shirt uitbrengt. Zo bracht Napoli na het overlijden van Maradona een nieuw shirt uit. Ook is dit niet het enige speciale shirt van Barcelona. Eerder was het logo van de artiesten Drake en Rosalíe op het shirt te vinden. Dit kan omdat Spotify een deal heeft met Barcelona. Spotify heeft dus het recht om iets op het shirt te laten drukken.
“Ik ben ervan overtuigd dat het vaker gaat gebeuren maar niet te vaak”, vertelt van den Wall Bake verder. Dit omdat het shirt uniek moeten zijn en de schaarste gekoesterd moet worden.
Bron: Abir Hasan